برای مشاوره در ارتباط با وکیل ضرب و جرح در مشهد تماس بگیرید.

در دنیای امروز که تفاوت سلیقه ها و فرهنگ ها و سنت های فراوان بسیار گشته است به طبع اختلافات نیز در میان مردم بیشتر شده، گاها اختلافات و درگیری هایی بوجود می آید، از یک تصادف خودرویی ساده گرفته تا مسائل تقسیم مال و اموال ارث و میراث که در این میان زد و خورد هایی مابین طرفین شکل میگیرد که باعث به وجود امدن ضرب و جرح در بین افرادی میگردد. انسان هایی که خشمگین می شوند و در عصبانیت تصمیم می گیرند گاه آثار جبران ناپذیری به جای میگذارند در این خصوص افرادی که مورد ضرب و جرح قرار میگیرند برای دفاع از حق خود به سوی قانون دست یاری دراز میکنند بر همین اساس میتوانید از آقای ابراهیمی مهر وکیل پایه یک دادگستری در مشهد که یکی از باتجربه ترین وکلای ضرب و جرح در مشهد می باشند و می توانند به شما در حل پرونده هایتان کمک  کنند مشاوره بگیرید.

بهترین وکیل ضرب و جرح در مشهد

دعاوی مربوط به ضرب و جرح گاه بسیار پیچیده شده و منجر به اختلافات گسترده ای در آینده می شود. در چنین مواردی مشاوره با یک وکیل برای ضرب و جرح در مشهد می تواند به شما کمک کند تا سریعتر به نتیجه برسید و در عین حال تمامی حق و حقوق خود را به صورت کامل دریافت کنید. چه در مقام شاکی و چه در مقام مجرم شما نیاز به حمایت یک وکیلضرب و جرح خوب در مشهد هستید. برای انتخاب بهترین وکیل ضرب و جرح مشهد فقط به حق الوکلاله وکیل توجه کنید زیرا موارد مهمتری وجود دارند که برای وکیل حائز اهمیت می باشند مانند تجربه، سابقه، تخصص و دانش بروز، تعهد و وقت شناسی و تجربه موفق در گذشته که باید به آن ها نیز دقت کنید.

ضرب و جرح به چه معناست

ضرب در لغت به معنی ضربه می باشد و به رفتاری می گویند که در قبال آن کبودی و ورم بدون خونریزی به وجود آید. جرح در لغت به معنی زخم زدن می باشد و به عملی گفته می شود که باعث پارگی بافت های بدن شخص شده و منجر به بریدگی و پارگی در بدن فرد می شود.

مدارک اثبات ضرب و جرح

جهت اثبات جرم ضرب و جرح نیاز به اسناد مدارکی می باشد. از جمله مواردی که مضروب می توند توسط آها مورد ضرب و جرح قراره گرفته شهارت شهود، مدارک پزشکی،قسامه، اقرار و .... است که قاضی به جرم واقع شده علم داشته باشد و بتواند بر اساس عمدی و غیر عمدی بون عمل وارد شده برای مرتکب مجازات قائل شود.

ضرب و جرح عمدی چه مجازاتی دارد

در برخی موارد ممکن است رفتاری عمدی رخ داده باشد که باعث شستگی یا آسیب به فرد شود که لازم به مجازات سنگینی جون حبس، پرداخت دیه و قصاص باشد. در صورتیکه شرایط قصاص فراهم نباشد، مرتکب به دو تا پنج سال حبس و یا پرداخت دیه به شاکی محکوم می شود.

مراحل شکایت برای ضرب و جرح

چناچه در نزاع و درگیری آسیبی به یکی از طرفین همانند قطعی عضو برسد یا با چاقو یا اسلحه مجروح شود که سلامت فرد به خطر بیافتد، در اینجا خود مراجع قانونی پیگیری کرده تا مجرم را دستگیر کنند چرا که این جرم آسیب روانی به جامعه وارد کرده است و جز جرایم کیفری محسوب میشود. ولی در بعضی دیگر موارد بالا دخیل نبوده اما فرد مضروب آسیب دیده و به دنبال گرفتن حق و دیه خود شکایت میکند که مرحله اول تنظیم شکوائیه است که درآن می بایست دیه را درخواست نمود و سپس آن را از طیف رفاتر خدمات قضایی ثبت کنید. برای تکمیل مدارک لازم است به کلاننتری محل وقوع ضرب وجرح در مشهد مراجعه نموده و درصورت کبودی و پارگی و ... به پزشکی قانونی رفته و ثبت کتیو و نامه را دریافت کنید. پس از تحویل وتمکیل اظهارت وتحقیقات، شکوائیه در دادسرا کیفرخواست می شود و روند قانونی پرونده انجام می شود و رای صادر می شود.

از آنجایی که در صورت وقوع جرم ضرب و جرح برای شاکی و یا متهم مراحل قانونی مختلفی در طی پرونده وجود دارد. مشورت و وکالت دادن به یک وکیل خوب ضرب و جرح در مشهد لازم است تا ادله مورد نیاز را جمع آوری نموده و با تنطیم شکوائیه و درخواست دیه به روند دادرسی کمک کند.