برای مشاوره در ارتباط با وکیل املاک در مشهد با ما تماس بگیرید.

در همه موارد حقوقی نیاز به وکیل نیست. اما در عین حال موقعیت هایی وجود دارند که اختلاف حقوقی، چالش یا معامله دارند که در اینصورت قطعا مشاوره و حضور یک وکیل خوب و با تجربه لازم است تا با داشتن اطلاعات و تخصص کافی، مراحل حقوقی به درستی انجام پذیرد. در صورت نیاز به مشورت در خصوص کلاهبرداری در زمینه املاک باید با یک وکیل کلاهبرداری مشهد حرفه ای و باتجربه تماس بگیرید.

بهترین وکیل املاک در مشهد

املاک و مستغلات عموما به املاک غیر منقولی گفته میشود که مستقیما به زمین متصل هستند، شامل خانه های ویلایی، آپارتمان ها و یا حتی حوضچه ها یا کانال ها و...می باشد. اختلافات در این زمینه اکثرا منجر به دعاوی ملکی می شود.

دعاوی مربوط به املاک و مستغلات از جمله دعاوی می باشند که برای حل اختلافات و جلوگیری  از سو استفاده در زمینه ملک و املاک وجود دارند. این نوع پرونده های قضایی معمولا در زمینه مسائلی چون تصرف در منازعات، اختلافات مربوط به رهن، مشکلات مربوط به منطقه بندی و کاربری اراضی و از این جمله تشکیل می شوند. با ماه همراه باشید تا با انواع دعاوی ملکی و همچنین با نحوه ی پیگیری این موضوع توسط بهترین وکیل املاک در مشهد آشنا شوید.

انواع دعاوی ملکی

  • دعاوی ملکی حقوقی: در این موارد حل اختلافات و خسارات احتمالی که بر اثر بی توجهی به وجود آمده مد نظر می باشد.
  • دعاوی ملکی کیفری : مساله اصلی در این نوع دعاوی رسیدگی به تخلفات عمدی و ارتکاب جرم و کلاهبرداری در زمینه املاک می باشد.
  • حقوق ثبت ملک و اراضی: به منظور برطرف نمودن مشکلات ثانویه در مفاد سند ملک، قرارداد یا روند کار، در حین یا پس از قراداد و خرید و فروش ملک می باشد. بی توجهی در خرید و فروش ملک سبب ایجاد اینگونه مشکلات می شود.

چند مورد از مهمترین دلایل اقدام در دعاوی ملکی عبارتند از:

  • الزام به تنظیم سند رسمی: شخصی صاحب ملک شناخته می شود که دارای سند رسمی  باشد. وقتی که ملک از شخصی به شخص دیگر انتقال می باید فروشنده مسول است که سند رسمی این انتقال را تنطیم کند در صورتیکه این امر انجام نپذیرد، شخصی که ملک به اون منتقل شده می تواند طرح دعوی ملکی کند.
  • فروش ملک مشاع: فروش ملکی که مشاع می باشد باید با رضایت همه مالکان انجام پذیرد. به صوتریکه هریک از شرکا با مراجه به دادگاه درخواس فروش ملک خود را بدهد و مجوز فروش ملک مشاع از طریق داداگاه صادر می شود که بدون این مجوز امکان فروختن ملک وجود ندارد.
  • خلع ید از ملک مشاع: اگر فردی بدون مجوز قانونی یا بدون حکم دادگاه در ملکی که دارای سند رسمی و معتبر است سکونت داشته باشد. مالک اصلی می تواند به طرفیت مقصر، خلع ید مطرح کند.
  • تصرف عدوانی: فرد با ارائه سند رسمی و اثبات سایقه ی تصرف خود، باید اعلام دارد که ملک بدون رضایت وی از تصرفش خارج شده است.

دلایل اقدام ذکر شده فقط تعدادی از متداولترین علل دعوی ملکی در مشهد می باشد. برخی از آنها ممکن است پیچیده تر باشند و شامل چند مفهوم و مشکلات حقوقی باشند.

وکیل املاک در مشهد چه کسی است؟

وکیل ملکی در مشهد فردی است که با توجه به آیین نامه های مختلف با پیچیدگی زیاد به صورت تخصصی و حرفه ای برای حل و فصل دعاوی حقوقی و کیفری در زمینه دعاوی املاک و مستغلات و دیگر پرونده های این چنینی فعالیت می کند.

آیا برای کمک به درخواست املا ک و مستغلات به وکیل نیاز هست؟

از آنجایی که دعاوی مربوط به املاک ممکن است همزمان چندین مساله حقوقی را شامل شود. بنابراین اگر خود را در مشاجره املاک و مستغلات می بینید به نفع شما می باشد که با یک وکیل املاک خوب که دارای تجربه کافی و تخصص در این زمینه در مشهد باشد مشورت کنید. یک وکیل املاک با تجربه و متخصص می تواند به شما کمک کند و در صورت لزوم از شما در دادگاه وکالت کند.