اگر به وکیل خوب ثبت برند در مشهد نیاز دارید، متن زیر را بخوانید.

وکیل ثبت برند در مشهد

امروزه اشخاص برای گسترش کسب و کار خود و صادر نمودن کالاهای تجاری خود به خارج از کشور و توزیع کالاها در داخل کشور، اقدام به ثبت برند و علامت تجاری می کنند. افرادی که قصد به ثبت رساندن علامت تجاری خود را دارند بایستی اطلاعاتی کامل و دقیق از کلیه مراحل ثبت برند را در اختیار داسته باشند، بنابراین بهتر است از تجربه و تخصص اشخاصی که در زمینه اطلاعاتی کافی دارد بهره برند. اگر مایل به ثبت برند و علامت تجاری شرکت خود می باشید، یک وکیل خوب ثبت برند در مشهد می تواند به شما کمک کند که اقداماتی ضروری برای پیشگیری از وقوع مشکلات انجام دهید.

همچنینی بخوانید: وکیل امور اداری و استخدامی در مشهد

علامت تجاری یا برند چیست

از مواردی که برای شرکت های تجاری  و شهرت ایشان بسیار مهم است ثبت برند و علامت تجاری می باشد چرا که برند، به محصول اعتبار می بخشد و آن را بین اشخاص جامعه مطرح خواهد کرد. علامت تجاری نشانی است که می تواند کالاهای تولیدی با خدمات ارائه شده توسط یک بنگاه را از کالاها یا خدمات سایر بنگاه ها با اشخاص متمایز  نماید. هر کلمه، حرف یا حروف، عدد، ترسیمات، عکس، رنگ، شکل، برچسب، تصویر و یا ترکیب آنها که برای تشخیص کالاها یا خدمات بکار می رود، علامت تجاری یا برند محسوب می گردد. در برخی از کشور ها شعارهای تبلیغاتی هم علامت تجاری و برند محسوب می شوند.

ویژگی های وکیل ثبت علامت تجاری در مشهد

از موارد مهم که یک وکیل ثبت برند باید در آن ها اطلاعات کافی داشته باشد، نحوه صحیح تکمیل اظهارنامه ثبت علامت تجاری یا برند در سامانه مالکیت صنعتی می باشد. اظهارنامه ثبت علامت تجاری شامل مشخصات متقاضی، رشته فعالیت، مشخصات دریافت کنندگان ابلاغیه، توضیح اجزا علامت، مشخص نمودن طبقات کالا و ادعای حق تقدم می باشد که همه این مراحل نیازمند تجربه و تخصص کافی می باشد. همچنینی در انتها باید نحوه درست ارجاع مدارک به کارشناس اداره مالکیت صنعتی را مطلع باشد تا کمترین خطا و صرفه جویی در هزینه و زمان ثبت برند ایشان را به خوبی به انجام برساند.

مراحل ثبت برند

  • انجام امور ثبت برند مانند دیگر مراحل مربوط به ثبت شرکت ها و انجام قانونی امور تجاری شامل شرایط و مراحلی خواهد شد . برای انجام کارهای مربوط به ثبت برند بهتر است به موسسات ثبتی رجوع کرده و اقدام به اتخاذ وکیل مجرب ثبت برند، در راستای انجام امور ثبت برند اقدام نمایید.
  • یک نام و علامت تجاری برگزینید.
  • مرحله بعدی استعلام می باشد که مطمئن شوید برند انتخابی قبلا ثبت نشده باشد.
  • مدارک لازم مانند کپی شناسنامه و کارت ملی، گواهی امضا از دفترخانه رسمی، مجوز فعلیت در حوزه مورد نظر، کارت بازرگانی برای برند لاتین، مدرک نماینده قانونی و نمونه تصویر گرافیکی برای علامت تجاری را تکمیل نمایید.
  • در وب سایت مرکز مالکیت معنوی و ثبت اظهارنامه علامت تجاری ثبت نام کنید.
  • بعد از 15 روز نتیجه کارشناسی اعلام می ش ود.
  • هزینه های ثبت برند که شامل هزینه ثبت اولیه اظهارنامه در سایت، هزینه ثبت در روزنامه رسمی و هزینه حق ثبت برند را پرداخت نمایید.