اگر به وکیل شرب خمر در مشهد نیاز دارید این متن را بخوانید.

وکیل شرب خمر در مشهد

در اسام نوشیدن هر نوع ماده الکی که موجب زوال عقل می شود حرام بود و حد الهی بر او واجب است. در کشور ایران که کشوری اسلامی است نیز این موارد حلا نیستند و مجازت در پی دارند. اگر در این زمینه مشکل دارید با یک وکیل شرب خمر در مشهد مشورت کنید.

همچنین بخوانید: وکیل کیفری در مشهد

معنی شرب خمر چیست؟

کلمه شرب به معنی نوشیدن و خمر به معنی مایع مستت کننده وسکر آور است و نوشیدن مشربات الکی از جرایمی می باشد که در روایات اسلامی از آن صحبت های شده است و در کشورهای اسلامتی مجازاتی برای تعیین شده است.

مجازات شرب خمر

  • بر اساس ماده 264 تا 266 قانون مجازات اسلامی مصرف هرگونه از ماده مسکر چه از نوع خوردی، تزریق و تدخین حتی اگر کم باشد، جامد باشد یا مایع، مسکر کند یا نکند، خالص باشد یا ناخالص، به طوری که آن را از مسکر بودن خارج نکند موجب شلاق (حد) است. برای مشاوره بیشتر می توانید با وکیل شرب خمر در مشهد صحبت کنید.
  • بر اساس ماده 701 قانون مجازات اسلامی استعمال مشروبات در مکان های عمومی و معابر اگر با تجاهر و علنی باشد، مجازات ان علاوه بر  اجرای حد شرعی، حبس از دو ماه تا شش ماه تعزیری می باشد.
  • بر اساس ماده 704 قانون مجازات اسلامی، تاسیس کردم مکان هایی برای خوردن مشروبات الکی و دعوت اشخاص به آن مکان سه ماه تا دو سال حبس و هفتاد و چهار ضربه  شلاق یا جریمه نقدی یک میلیون و پانصد هزار ریال تا دوازده میلیون ریال می باشد و یا هردو به هر دو مجازات محکوم می نماید. و اگر هر دو جرم را مرتکب شود به اشد مجازات محکوم می شود.

راه های اثبات جرم شرب خمر

  • اقرار

زمانی که خود شخص عاقل و بالغ اقرار کند که جرم شرب خمر را انجام داده و ان را تایید کند. که می تواند به صورت لفظی، کتبی و یا اشاره به موضوع باشد. برای اثبات این گونه جرم لازم است دوبار اقرار کند. اگر متهم بگوید که اقرار اولیه تحت اجبار و بدون واسته خود شخص بوده بدون هیچگونه مدرکی مدرکی دال بر اثبات این ادعا اقرار اولیه ان فاقد اعتبار می باشد.

  • شاهد

زمانی که شخص سوم که شاعهد وقوع جرم می باشد نزد مقام قضایی شهادت بدهد و آن را تایید کنند. شاهد باید عاقل، بالغ و مسلمان بوده و با طرفین خصومت نداشته باشد. شاهد برای این جرم دو نفر قید شده است.

  • علم قاضی

بر اساس ماده 211 و  212 در صورت نبودن ادله دیگر برای اثبات شرب خمر علم قاضی می تواند موثر باشد.

انواع مستی

  • مستی عمدی

وقتی که شخص بزهکار عمدا شرب خمر کرده باشد. در ماده 154 قانون مجازات اسلامی در مورد مستی عمدی گفته می شود که بزهکار با قصد قبلی بر ارتکاب جرم یا علم به چگونگی تاثیر ان جرم شرب خمر را مرتکب شود.

  • مستی اتفاقی

زمانی که شخصی بدون اینکه بداند مسکر تاثیری بر روان او دارد و از این مورد آگاه نباشد. برای جرائمی که در حالت مستی مرتکب شده باشد مسئولیتی ندارد.

  • مستی مزمن

مصرف مفرط الکل باعث ایجاد دگرگونی های روانی و جسمانی زیادی در انسان می شود که مهمترین آن حالت هذیان گوییف کاهش حافظه، ضعف دقت، تغییرات حالت و .. است.

قانون برای افراد غیر مسلمان

بر اساس قانون مصوب سال 1392 برای افراد غیر مسلمان استثنا قائل شده اند و تظاهر به مصرف مسکر را لایق مجازات دانسته اند. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با یک وکیل شرب خمر در مشهد مشورت کنید.