اگر به وکیل خوب حضانت در مشهد نیاز دارید این متن را بخوانید.

وکیل حضانت در مشهد

در کانون  خانواده  ها گاها به دلیل اختلاف ها و بگو مگوها کار به جدایی و طلاق کشیده می شود که بسیاری از این خانواده ها دارای فرزندانی هستند که بعد از طلاق و جدایی حضانت و سر پرستی گرفتن کودکان و نوجوانان خانواده تا به سن قانونی موضوع مهم و حساسی در این تنش ها میگردد، چرا که مهم ترین دوره تربیت یک فرزند از دوره کودکی تا جوانی آن می باشد که در مسیری با تجربه اولین ها روبرو میشود که از این حیث برای پدر و مادر بسیار حائز اهمیت است. طبیعتا دو فرد جدا شده در بسیاری از دیدگاه ها و نظر ها و سوی فکری با همدیگر در تضاد هستند که هر فرد خود شیوه خودش را برای تربیت فرزند شایسته تر می داند از این رو این موضوع بسیار حائز اهمیت است چرا که حضانت یک فرزند در طبق قانون عوامل بسیاری را تحت توجه قرار میدهد که یک قاضی برای انتخاب حضانت کودک بدان ها توجه می کند. گاهی اشاره به یک امر میتواند سبب سلب حضانت شود مانند اعتیاد یا عدم صلاحیت یک پدر یا مادر در تربیت فرزند که بهره گیری از دانش یک وکیل حضانت در مشهد در مورد حضانت کودکان و نوجوانان بسیار حائز اهمیت است.

همچنین بخوانید: مراحل طلاق توافقی در مشهد

                                         وکیل کیفری خوب در مشهد

حضانت به چه معناست؟

کلمه ی عربی است و در لغت به معنی پرورش دادن و در اصطلاح به معنی نگهداری و حمایت جسمی و عاطفی کودک توسط والدین است. در فقه به معنی ولایت و سلطنت بر تربیت و متعلقات آن مثل نگهداری از کودک می باشد.

قوانین حضانت

برای حضانت فرزند تا هفت سالگی بر اساس قانون مدنی و پس از جدایی والدین، مادر اولویت دارد. خصوصا در زمانی اولاد دختر باشد پدر حقی در خصوص حضانت ندارد. زیرا مادر نیاز های جسمانی و عاطفی کودک را بهتر تامین می کند.

بر اساس قانون مدنی تا سن هفت سالگی مادر اولویت دارد و پس از آن تا سن نه سالگی حضانت فرزند دختر بر عهده پدر است. اما باید توجه داشت که مادر حق ملاقات با فرزند را دارد.

حضانت اولاد پسر از هفت سالگی تا 15 سالگی که بر اساس سال قمری محاسبه می شود و تا رسیدن به سن بلوغ بر عهده پدر می باشد.

 

چه زمانی فرزند از حضانت والدین خارج می شود؟

پس از اتمام سن نه سال قمری فرزند دختر به دلیل رسیدن به سن بلوغ از حضانت والدین خارج می شود. به ان معنی که قانون خاصی در این مورد وجود ندارد و می تواند خودش انتخاب کند که می خواهد با کدم یک از والدین زندگی کند. فرزند پسر پس از سن بلوغ و در سن پانزده سالگی بر اساس قانون مدنی از حضانت والدین خارج می شود. توجه داشته باشید که در هرصورت که حضانت فرزند بر عهده کدام یک از والدین باشد دیگری حق ملاقت با فرزند را دارد. وکیل خوب حضانت در مشهد می تواند به شما در این زمینه کمک کند.

در صورت نبودن والدین حضانت با چه کسی می باشد؟

بر اساس قانون در این صورت حق حضانت با جد پدری می باشد و ولی قهری محسوب می گردد و در صورت نبود جد پدری حضانت کودک به وصی منصوب از سمت پدر یا جد پدری واگذار می شود. اگر جد پدری یا وصی منصوب نداشته باشد حضانت کودک با قیم او می باشد.

شرایط لازم برای حضانت

  • بلوغ: شخص نابالغ نمی تواند عهده دار حضانت فرزند شود.
  • عقل: باید عاقل باشد.
  • شایستگی اخلاقی: بر اساس ماده 1173 صراحت این گفته را استنتاج نمود.
  • توانایی انجام کار: کسی که توانایی نگهداری نداشته باشد صلاحیت ندارد.
  • عدم ازدواج مادر: ازدواج مادر با شخصی غیر از پدر فرزند مانع حضانت توسط مادر می شد.
  • اسلام: بر اساس قانون کافر نمی تواند حضانت فرزند مسلمان را داشته باشد.

مدارک لازم برای حضانت

  • سند ازدواج
  • شناسنامه
  • سند طلاق
  • کارت ملی برای احراز هویت

 

مراحل گرفتن حضانت

برای گرفتن حضانت فرزند می بایست به شورای حل اختلاف مراجعه و  با یک وکیل حضانت در مشهد مشورت نموده و راهنمایی گرفته و تنظیم دادخواست برای پیگیری این موضوع کنید و تقاضای رسیدگی و صدور حکم داشته باشید تا در صورت بررسی های انجام شده دادگاه حکم حضانت فرزند را صادر نماید.