اگر به وکیل جرم آدم ربایی در مشهد نیاز دارید تماس بگیرید.

حضور یک وکیل خوب و مجرب برای حل پرونده های حقوقی لازم و ضروری است. اگر شما نمی دانید بهترین وکیل جرم آدم ربایی در مشهد کیست؟ لازم است با جناب آقای علی ابراهیمی مهر وکیل پایه یک دادگستری در مشهد تماس بگیرید. آقای ابراهیمی مهر یکی از باتجربه ترین وکلا در مشهد می باشند و می توانند به شما در زمینه آدم ربایی کمک کنند. 

وکیل جرم آدم ربایی در مشهد 

بهتر است برای انواع دعاوی حقوقی و کیفری به سراغ وکیل خبره در آن زمینه مراجعه کنیم. جرم آدم ربایی یکی از جرم های کیفری می باشد و بهتر است در صورت مواجهه با جرایم آدم ربایی در مشهد با یک وکیل کیفری در مشهد مشورت کنید. وکیل جرم آدم ربایی فردی است که دانش حقوقی و تخصص کافی در زمینه قوانین مربوط به آدم ربایی و مجازات آدم ربایی داشته و تجربه او در رسیدگی به پرونده های آدم ربایی به حدی باشد که از پس موارد پیش آمده در چنین پرونده هایی که معمولا با ترس و اضطراب خانواده ها همراه است و هرگونه اشتباه می تواند عواقب خطرناک و غیرقابل جبرانی را به همراه داشته باشد برآید.

همچنین بخوانید:

آدم ربایی چیست؟ 

در قوانین کیفری، آدم ربایی حمل و نقل غیر قانونی، مهاجرت به خارج از کشور و حبس کردن شخص برخلاف میل وی می باشد.

این می تواند شامل بستن کسی یا حبس در جعبه باشد اما اصولا با استفاده از زور یا ترس انجام نمی شود. یه این معنا که اماکن دارد مرتکب از سلاح برای اجبار قربانی به وسیله نقلیه استفاده کند، د  بعضی موارد ممکن است قربانی اغوا شود و بخواهد با اراده وارد وسیله نقلیه شود ( مثلا با اعتقاد به تاکسی بودن) این هنوز آدم ربایی است.

آدم ربایی ممکن است برای تقاضای باج و پول در قبال آزادی قربانی یا اهداف غیر قانونی دیگر انجام بشود. همچنین می تواند با جراحت بدنی همراه باشد که جرم را به آدم ربایی شدید ارتقا می دهد.

وکیل آدم ربایی

جرم آدم ربایی دو مصداق از جرایم علیه افراد می باشد که علاوه بر سلب آزادی و صدمات بدنی که به مجنی علیه امکان دارد وارد شود، شخصیت معنوی قربانی جرم، مورد تعرض قرار می گیرد.

خداوند در قرآن، انسان را تکریم کرده و در آیه 70 سوره اسراء می فرماید :

"ولقد کرّمنا بنی آدم و حملناهم فی البرّ والبحر و رزقناهم من الطیبات و فضّلناهم علی کثیر ممن خلقنا تفضیلا"

"ما فرزندان آدم را بسیار گرامی داشتیم و آنها را به مَرکب دریا و خشکی سوار کردیم و از هر غذای پاکیزه روزی دادیم و ایشان را بر بسیاری از مخلوقات خود برتری و فضیلت بخشیدیم."

طبق روایات ائمه معصومین (ع) آزادی انسان جزء خلقت و سرشت انسان دانسته شده است که انسان بدون آن معنا ندارد.

کودک ربایی و تفاوت آن با آدم ربایی

آدم  ربایی ممکن است چهره های گوناگونی داشته باشد. یکی از این چهره ها و صوری که این جرم میتواند در قالب آن نمود پیدا کند ربودن کودکان و اطفال است. در این رابطه ماده 631 تعزیرات بیان میکند: "هر شخص طفلی را که تازه متولد شده است بدزد یا مخفی کند یا او را به جای طفل دیگری یا متعلق به زن دیگری غیر از مادر طفل قلمداد نماید به شش ماه تا سه سال حبس محکوم خواهد شد و چنانچه احراز شود که طفل مزبور مرده بوده مرتکب به یکصد هزار تا پانصد هزار ریال جزای نقدی محکوم خواهد شد." بنابراین کودک ربایی چهره ای خاص از جرم آدم ربایی است.

اما اینکه چرا مجازات این اقدام علیرغم اینکه قربانیان این اقدام ضعیف تر حساس تر و آسیب پذیر تر از بزرگسالان هستند نسبت به آدم ربایی بزرگسالان کمتر است جای ابهام و سوال است.

مجازات جرم آدم ربایی

بر اساس ماده 621 قانون مجازات اسلامی، برای جرم آدم ربایی مجازاتی پنج تا ده ساله حبس می باشداما با تصویب قانون کاهش حبس های تعزیری، اصلاح شد و مجازات این جرم در موارد غیر مشدد به حبس درجه 5 به معنی بیش از 2 تا 5 سال و درموارد مشدد به حبس درجه 4 یعنی بیشت از 5 تا 10 سال حبس تغییر یافت.

در مواق وقوع آدم ربایی در مشهد مهمترین گزینه مشاوره با وکیل آدم ربایی متخصص و با نجربه در مشهد می باشد که بتواند با تجربه و سوابق خود، پیگیری موارد قانونی و کیفری را نموده و روند پرونده را تسهیل دهد.